1 vecka kvar till jag är tillbaka på svensk mark

- åtminstone för en stund :)

Hallå alla mina gosingar! Om 1 vecka kommer jag befinna mig på svensk mark igen!!! Det känns lite konstigt faktiskt.. fast det är ju nervöst också såklart.. Allt det här kring att flyga och så gör mig nervös. Det är inga som helst problem när jag väl är på flygplanet, men det är "stressen" och oron som gör mig nervös innan jag ska gå ombord. Idag fick jag i alla fall veta att J ska skjutsa mig till flygplatsen, så då slipper jag åtminstone tänka på tåg eller så! Pojkarnas pappa ska hämta upp mig när jag kommer tillbaka till London, så då slipper jag tåg då med!
 
Denna veckan är det så att pojkarna har "Sports Week". De har typ aktiviteter under dagarna så som fotboll, simning, tennis osv. Igår så jobbade J hemifrån och jag var också hemma hela dagen. Fick i uppgift att fixa med tvätten, så det blev väl den största bedriften. Pysslade en del med albumet också!
På kvällen kom Marie Louise över och vi satt och pratade någon timme! Glad jag har någon här att bara kunna prata en massa med också som kommer från ett "liknande" land också!

Idag var jag som skulle lämna och hämta pojkarna. J gjorde det igår då hon var hemma som sagt. Kom hem och mådde inte helt hundra. Var väl typ bara lite ont i huvudet och så, så inget allvarligt på något vis. Marie Louise frågade om jag ville gå med henne och den yngsta pojken hon tar hand om ner till huvudgatan. Jag tackade nej, men ändrade mig senare. Klart jag behövde ut på något och inte sitta hemma och vara trist/må trist. Så jag mötte upp dem ändå! Vi gick på museum (samma jag och pojkarna var till för nån månad sen), köpte godis till pojken och något att dricka. Satt utanför katedralen och drack/åt en sväng medan vi pratade. När klockan började närma sig då vi skulle hämta upp pojkarna gick vi först till slottet och kikade runt. Sen gick vi mot skolan. Fick sitta och vänta ett tag då vi var tidiga, men det gjorde inte så mycket.

När jag senare kom hem med pojkarna gjorde jag mat till dem. Idag blev det Pita Pizza och jag gjorde även lite till mig själv då jag var hungrig redan. Sen pratade jag med Jessica och Mathias på Skype. Blev ca 1,5 timme! Pratade om lite allt möjligt. Vi planerade litegrann av vad som kommer hända då vi ska fira min födelsedag! Wihooo! Vi ska i alla fall äta på min favoritrestaurang alla kategorier - SPICY COW!!!
 
Senare gick jag ner till köket och J hade gjort middag till sig själv i form av en wrap - en tortilla, med tacoköttfärs, guacamole, crème fraiche och ost. Hon ville jag skulle prova lite även fast jag ätit förut och himmel vad gott! Guacamolen hade mycket vitlök i den! Nam, nam! Kan aldrig få nog av vitlök! Hade det på min Pita Pizza också ;)
 
Nu ska jag nog strax sova!! Jag måste börja fundera på vad för väska jag ska ta med hem... det får nog bli min ryggsäck jag tog hit + väskan jag fick låna av J till Frankrike. För jag behöver nog ta med mig lite kläder hem också, annars finns risken att jag inte har så mycket där hemma och det är ju inte bra :)
 
Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0