Back in my beloved 2nd home

Idag har det mest varit slappande hemma, fast inte hela dagen! Vid halv ett tiden drog jag på mig skorna och promenerade med musik i öronen till Chatham! Jag gick först in på TK Maxx och gissa vad jag äntligen hittade!!! En snygg OCH billig handväska som min systemkamera får plats i !! Har letat en sån senaste veckorna, men inte riktigt hittat något som var vad jag velat ha. Så nu är jag väldigt glad över att jag väntade med att köpa något som var okej och istället hittade en som var JÄTTEBRA!!! Ja, jag är uppspelt :)
 
Nedan är en bild på handväskan + en mindre handväska jag köpte på Primark. Behövde en ny mindre väska då min gamla lilla svarta väska börjat gått sönder och en sån är väldigt lämpligt när man t e x bara vill ha med sig mobil och plånbok! 


Så jag var alltså in till Primark efter TK Maxx och förutom väskan köpte jag några fler fina linnen av samma modell jag köpte för några veckor sen, fast denna gång i andra färger då! Det blev ett vitt, rött och även ett blått. Det blåa fick inte vara med på bild då jag hade bytt om till det efter den väldigt varma promenaden hem!
Bestämde mig också för att köpa ett stort nattlinne (eller typ natt t-shirt) då mina pyjamasshorts passar väldigt konstigt på mig och tänkte det vore lämpligare att ha som ett nattlinne istället. 

Det blev också några accessoarer! Självklart var de från reahyllan ;)

Armbandet var nog inte från rean när jag tänker efter... men ändå!
Förresten så var de ju välbehövliga då jag inte hade några ringar eller armband här! Så det så!

Efter lite lunch i magen gick jag tillbaka mot Rochester. Var in på flera olika ställen utan napp. Det finns många second hand butiker här osv och jag är på jakt eller flera saker till mitt pysslande! Så jag hoppas jag får napp någon dag. Jag fick tag på något annat inne i en affär jag nämnt förut i ett inlägg, där jag köpte Dead Until Dark t ex, och denna gång köpte jag två nya böcker. 
Hittade fler böcker ur The Southern Vampire Mysteries serien! Den längst till vänster är den jag redan hade (ville bara fota alla samtidigt), den i mitten är bok #2 och den till höger är bok #9. Förut sa jag ju att det var 9 böcker i serien, men det är 13 stycken färdigskrivna just nu! Så fel av mig! Jag funderar om jag ska spara böckerna eller sälja dem. Den i mitten vill jag nog sälja för jag gillar de andra framsidorna bättre. Det finns olika framsidor och jag vill nog ha de som är liknande den till höger. På bok #4 är det en bild på Alexander Skarsgård! 
 
Nu har jag suttit här allt för länge, lyssnat på musik, skrivit osv. Jag ska ta och sova nu! J sa att jag kunde ha alarmet på kl åtta imorgon bitti, men att jag inte behövde stressa mig ner utan kunde i princip bara öppna min sovrumsdörr och sedan bara ta det lugnt. Pojkarna ropar på mig om de behöver nåt! Slappt och skönt! De har ju fortfarande sitt sommarlov, så det blir att vara hemma hela dagarna framöver. Förutom då J's mamma ska hjälpa mig lite någon dag och hitta på någon aktivitet med pojkarna. 
 
Förresten! Idag beställde vi mina flygbiljetter till Sverige och tillbaka! Jag kommer vara hemma i ca 10 dagar och hälsa på! Det ska bli kul att träffa familj och vänner igen en sväng innan jag åker tillbaka för att fortsätta mitt äventyr :)
Nu ska jag sova! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Monica Olofsson

fn vilken läcker shopping...inte lite avis jag blir heller ;-)

Svar: Hihihi!! KUL SÖRRU :D
Matilda Åberg

2013-08-02 @ 19:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0