2 veckor i Storbritannien

Hej, hej igen!
 
Vi andra blev som tur var inte sjuk och T mår redan mycket bättre! Var hemma hela dagen igår med honom, men nu är han i skolan igen. Så igår var jag alltså mest bara hemma och tog det lugnt. 
 
Idag kanske jag ska baka. Det blir nog banan/choklad muffins isåfall då det är några bananer som är övermogna här hemma. Vi får se om jag hittar några bra bakmått jag kan använda annars får jag väl gå på känn! 
 
När jag hämtar upp pojkarna idag ska vi gå till tågstationen och möta upp J, för hon ska gå med dem till tandläkaren. Antingen går jag med dem dit eller så hittar jag på någonting själv. Troligen hittar jag hellre på någonting själv, men får se om jag kommer på något skoj eller inte! 
 
Jag har i alla fall kommit i kontakt med flera andra au pairer här i området via en grupp på Facebook, så framöver kommer jag förhoppningsvis börja umgås med ännu fler folk! Innan jag kom hit ville jag inte börja leta framtida vänner via t ex Facebook, för jag ville hellre hitta dem på plats. Sen när jag kom hit tipsade flera stycken mig om den där Facebook gruppen. Det blir ju ändå lite skillnad då det är en sluten grupp med au pairer i och i närheten av just Rochester. Så det blir ju lite enklare också att hitta vänner via den gruppen och många där umgås ju också redan med varann. Vi får se hur det blir helt enkelt :)
 
Förresten, jag har ju varit här i över 2 veckor nu!!! Det känns fortfarande konstigt när jag tänker efter. Jag tror nästan fortfarande inte att jag är här! Haha! Det låter väl kanske lite konstigt, men det är bara svårt att förstå att jag faktiskt befinner mig i Storbritannien. Allting går i alla fall fortfarande väldigt bra!
 
Det är jättekul att fler av er kommenterar mina inlägg!
Roligt att se att ni följer mig :)

Kommentarer
Postat av: Monica Olofsson

Härligt att du börjar komma i kontakt med andra tjejer :) vilka länder är de andra tjejerna ifrån?

Svar: Jaa, tycker jag med :) De jag träffat än så länge har varit från Norge, Sverige och Tyskland, men har lite kontakt med andra via Facebook som är från t ex Tjeckien, Ukraina och Kroatien.
Matilda Åberg

2013-06-22 @ 17:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0