Nervöst...

Ville skriva av mig lite, så här kommer ett inlägg till!
 
Jag hade det i alla fall riktigt trevligt med den norska tjejen, L, när vi var och tog en fika. Kul att få träffa någon i sin egen ålder och som är ganska lik en själv. Jag menar, svenskar och norrmän är ju inte sååå himla olika, i alla fall inte enligt min egen uppfattning. Vi pratade bland annat om hur det är att vara au pair, bådas värdfamiljer, vad vi jobbat med innan osv. L åker hem om 5 veckor och har då varit här i ca 11 månader. Det känns lite tråkigt att jag kommer lära känna någon och sen så kommer den försvinna. Fast samtidigt har jag nog kommit in i allt ganska bra då och sen kommer det ju alltid nya au pairer. 
 
Imorgon är det min första "riktiga" jobbdag. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, men det ska nog gå bra. Jag brukar ju kunna bli mer nervös än nödvändigt.. J försöker lugna mig så gott det går och hon gör ett bra jobb! Hahaha! Det är just det att jag håller på att lära mig så himla många nya saker på en och samma gång som gör att man blir lite stressad. Andas, andas, andas! ;)
 
Så jag har i alla fall fått mitt lilla schema av J. Nu har jag mycket mer koll på vad som ska göras, när det ska göras, hur det ska göras osv. 

Här är i alla fall lite bilder från gårdagens promenad! 

Resten av denna dag har i alla fall mest bara varit slapp. Pratat med både mormor och mamma på Skype! Tog ner laptopen till köket där J gjorde iordning tea så hon och mamma fick prata litegrann också :)
 
Imorgon efter att jag lämnat av H får vi se vad jag hittar på! J ska hjälpa mig att kolla upp vad som vore det bästa för mig när jag ska skaffa ett brittiskt nummer. Vill ju liksom ha det så billigt som möjligt och så. 
 
Nu är det snart matdags här så jag ska ta och gå ner!

Kommentarer
Postat av: Monica Olofsson

kul med en tjej från Norge :) du träffar säkert nån mer när hon åkt hem :) Kram Monica.

Svar: Jaa, jag hoppas det ;D Träffade en svensk tjej idag, men förhoppningsvis lär jag känna många fler! // Matilda
Matilda Åberg

2013-06-10 @ 18:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0