En lugn vecka & jag mår så bra!!!

Lugnt! Ja, det är väl en riktigt bra beskrivning på hur min vecka har varit! J har ju som sagt varit på kurs, så hennes mamma har varit här och hjälpt till. Faktiskt så mycket att jag jobbat mycket mindre än en vanlig jobbvecka. Bäst jag inte säger hur mycket (läs: lite) jag jobbat för annars börjar väl vissa fundera... haha :)
 
I tisdags var det träning igen för min del och det gick bra! Ganska jobbigt pass, mycket träning av armarna, men kul ändå!
 
På onsdagsmorgonen gick jag, Marie Louise och Katrine in till Chatham då Marie Louise skulle fixa med ett simkort. Vi var bland annat in i en liten djuraffär och kikade på små söta hamstrar! De hade dock en fågel som skrek oerhört högt så det skar i öronen... Vi blev inte långvariga! På kvällen gjorde jag en macka med sallad och tonfiskröra på till middag! MUMS!
 
I torsdags gick jag och Katrine på en härlig promenad i solen! Vi satte oss nere vid slottet en stund också innan hon behövde gå och hämta upp barnen som hon tar hand om från skolan. Jag däremot jobbade bara morgon denna dag! 
Fina slottet i solen!
 
Igår efter att ha lämnat yngsta pojken på skolan gick jag på en promenad. Hela 10km blev det också! Skönt värre! Resten av dagen bestod mest av slappande, men pysslade lite också.
 
För några dagar sen berättade Mamma att hon skulle skicka ett paket till mig! Hon ville nämligen ge mig en namnsdagspresent då jag hade namnsdag igår (14 mars). Jag fick paketet idag, men det gör ingenting! Speciellt inte när det var en sån himla fin liten present! Hon hade nämligen köpt ett fint armband till mig, som är till stöd för att stoppa att unga gifts bort (End Child Marriage). Mamma hade en liten tanke bakom presenten, så det var riktigt fint och jag gillar det jättemycket! 
Mitt fina armband!
 
Idag bestämde jag och tjejerna oss för att gå ut på en promenad för att sedan äta lunch på The Crown. Vi gick över till Strood där de hade en liten marknad (som jag tror de har typ varje helg), så vi kikade runt litegrann där innan vi gick tillbaka till Rochester igen. På The Crown åt alla tre hamburgare, men de är ju så himla goda också! Hemmagjorda och sen med stora, tjocka pommes frites till... Aj, aj, aj... Som tur hade vi ju i alla fall en promenad innan! Efter lunchen fortsatte vi promenaden och stannade sedan till i en park och åt glass!
Jag och min Twister
 
Efter att ha kommit hem igen och slappat ett tag så kände jag för att gå ut och röra på mig lite igen! Blev totalt ca 50 minuters rask promenad för att sedan avsluta med att jogga i 10 minuter. Kände mig så himla bra efteråt! Stolt att jag blir mer och mer aktiv :) 
 
Resten av denna kväll kommer jag nog att ta det lugnt och kanske se en film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0