En minnesvärd kväll

Hejhej!

Hoppas ni alla har en trevlig helg hittills! Själv har jag tydligen blivit förkyld... inte kul, men jag får väl försöka hantera det på bästa möjliga sätt! Så idag har jag i princip bara suttit i sängen hela dagen. Förutom när jag gjort mer te eller hämtat vatten. Jag har druckit mängder av te idag, bara för att vilja ha något varmt att dricka. Det började med att jag blev lite täppt igår kväll, snorig imorse och nu även lite halvt lock för öronen.. 

Jag har ju inte berättat om min torsdag, men det finns inte så jättemycket att säga. J var hemma från jobbet, så jag behövde inte hämta pojkarna på eftermiddagen. Blev inte alls mycket arbete denna dag.
 
Igår var dagen mestadels lugn då efter att jag lämnat av H på skolan gick hem och slappade. Lagade pannkakor till lunch och spelade Wii. Efter att jag hämtat pojkarna på eftermiddagen fick de pannkaka till middag och sen åkte de till sin pappa. Jag och J bestämde oss för att gå ut och ta ett glas vin på närmsta puben (men för mig blev det cider). Egentligen skulle vi inte vara ute allt för länge då J skulle upp och jobba dagen efter ganska tidigt, men det gick ju inte riktigt som vi tänkt oss kanske... Vi blev kvar på puben i några timmar innan vi började gå hemåt. Jag kände innan vi gick att jag började bli lite kall och även täppt i näsan. Kan notera att vi satt i själva utedelen av puben hela kvällen. På hemvägen gick vi förbi en av J’s väninnors hus och hon kikade in. I köket satt väninnans man och efter lite gestikulerande mellan de båda bjöd han in oss. De bjöd på lite vin och Baileys. Var där ca en halvtimme och sen ringde J’s mobil. En vän till henne hade blivit utelåst så då gick vi vidare för att möta henne. De planerade att hon skulle sova över hemma hos J, men istället gick vi hem till vännen för att kika om vi kunde lösa det. Jo, J gjorde så att hon hoppade upp på själva "muren" som omringar huset och sen gick hon över taket på typ ett uthus, för att sen hoppa ner på kompostlådan, ner på marken och sen öppna grinden inifrån! Detta gjorde hon i klänning dessutom! Hennes vän blev riktigt glad, haha! Där blev vi inbjudna på lite mer vin och satt där kanske 20 minuter. Sen blev det äntligen dags att gå hem. Väl hemma satte J igång ugnen och gjorde några Ikea-köttbullar och en varsin minibaguette. Eftersom vi inte hade ätit någon middag var vi sååååå hungriga. Vi åt och sen sov man gott! Detta är nog en av de mest minnesvärda kvällarna hittills i alla fall ;)

Sen idag vaknade jag och var förkyld då... Men men, jag får hoppas att det går över fort!

Just nu är J iväg och hämtar dagens middag. Vi ska äta take away från Pizza Express! 

Kommentarer
Postat av: Ylva Ivarsson

Lät som en kul kväll.

2013-06-29 @ 21:49:00
Postat av: Jessica

Tur de händer nå dänne ibland å :p låter som du hade roligt i alla fall :) synd på sjukdomen.

Svar: Eller hur hihi ;) Jo det var väldigt roligt! Jag ska försöka krya på mig :)
Matilda Åberg

2013-06-30 @ 21:30:43
Postat av: Helen

Synd att du är sjuk :/ krya på dig gumman! <3
Men det låter som att ni hade en väldigt rolig kväll igår, speciell om inte annat ;) Kram

Svar: Tack vännen! Jaa det hade vi :D Fast det var ju inte igår utan i fredags ^^ hihi Kram
Matilda Åberg

2013-07-01 @ 13:22:13
Postat av: Sanna

Hoppas att du kryar på dig gumman <3

SV: Ja du får kika på den filmen vid tillfälle =)

Kram
Sanna

2013-07-01 @ 21:35:00
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Amanda W

Alltså i klänning också! Den kvinnan! Jag är imponerad.

Svar: Hon är fantastisk :P
Matilda Åberg

2013-07-02 @ 02:08:38
Postat av: Monica Olofsson

ha ha kul, du skulle ha filmat ;-) tråkigt att du är förkyld men om det är nån tröst så är typ varannan person här hemma också förkyld...krya på dig <3

Svar: Jag vet, men det var ju mitt i natten också, så det hade nog inte synats ändå hihi :) Jaa, jag hörde det! Jag är på bättringsvägen i alla fall :)
Matilda Åberg

2013-07-04 @ 20:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0