I've now officially had my first Fish & Chips

Det blev inga bananmuffins, men det blev i alla fall en banankaka! Precis innan jag skulle börja med kakan bestämde jag och Laura (en tysk au pair tjej) att mötas upp kl 12. Efter att ha letat ett tag efter alla ingredienser så fick jag i alla fall ihop en kaksmet som jag stoppade in i ugnen.  När det gått 30-35 minuter var kakan långt ifrån klar, fast den enligt receptet skulle vara det. Nu var klockan ca kvart i 12. Jag gjorde helt enkelt så att jag lämnade kakan i ugnen, men stängde av värmen.

Jag mötte i alla fall upp Laura och vi började med att gå till The Rochester Coffee Co. Jag beställde en Vanilla Chai såklart! Sen vandrade vi mest runt litegrann innan vi efter någon timme gick till Subway för att äta en sen lunch. En av de som jobbade där var väldigt otrevlig, men jag ska nog inte gå in så mycket mer på det. Vi fick i alla fall nåt att prata om medan vi åt, haha. 

Resten av dagen var inte så speciell. Jag hämtade upp pojkarna och vi gick och mötte J på tågstationen. Sen gick vi till tandläkaren och efter det hem. Till middag gjorde J kyckling med grön curry! Starkt, men jättegott! Till efterrätt blev det min banankaka som faktiskt blev bra trots att jag inte alls kunnat ha koll på den :)

Under fredagsförmiddagen tog jag det mest lugnt. Behövde inte gå ner till skolan förns ca kl 16, så hade gott om tid att bara slappa! Till middag denna fredag blev det Fish & Chips och det var väldigt mumsigt! Äter det gärna igen! Nu slipper folk fråga "Har du ätit Fish & Chips än?" hela tiden ;)
På kvällen frågade Laura om jag ville gå ut och jag tyckte väl "Ja, varför inte?". Mötte upp henne på tågstationen och sen gick vi ner till Rochesters huvudgata. Gick på lite olika barer och pubar, men fastnade mest för The City Wall där det var bäst musik under största delen av kvällen. Där hade de till och med Kopparbergscider! Yummy!


På damtoaletten fanns det en plattång om någon skulle behöva det!

Idag umgicks jag med Laura för tredje dagen i rad och nu åkte vi in till London! Berättar mer om det och visar lite bilder i nästa inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Monica Olofsson

ha ha men gud vem vill använda en allmän plattång??? otroligt :-0

Svar: Eller hur? Nån som är desperat när de ser i spegeln att håret har lockat sig lite under kvällen? hahaha :)
Matilda Åberg

2013-07-04 @ 20:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0