London

Igår var det alltså första gången jag besökte London. Resan dit blev med tåg och vi lämnade Rochester runt tjugo över 11. Laura satt då redan på tåget, eftersom hon bor ungefär en halvtimme bort från mig. Efter 1 timme var vi framme och började dagen med att gå mot Buckingham Palace, då det var närmast.
 
Var ju tvungen att ta ett kort på Mr Beans nalle i en butik ;) TEDDY!


Buckingham Palace :)


Jag & Laura :)

En telefonkiosk på vägen till tunnelbanan fick bli ett stopp för lite foton :)
(Jag tror nästan vi spenderade mesta delen av tiden i London i tunnelbanan)
Sen fortsatte vi mot London Eye och Big Ben


London Eye


Big Ben


Winston Churchill


Piccadilly Circus 
Vi började bli ganska hungriga och efter ca 45 minuters letande hittade vi äntligen ett bra matställe (Jag menar inte att andra var dåliga, men antingen var de dyra eller så hade de inget vi var intresserad av). Jag åt en hemmagjord hamburgare med strips vilket var riktigt gott! 


Efter vi fått i oss maten och gjort flera toalettbesök (lika bra att passa på) så kikade vi i lite klädbutiker, men hittade inget speciellt. Det enda jag köpte med mig från London var denna nyckelring:


Annars så var väl mitt intryck av London att det är trångt, väldigt mycket folk, men ändå rätt trevligt. Jag åker ju dit fler gånger så då ändras det väl lite. Jag är ju inte van vid att ha det så himla smockat med folk ;)

Kom på en sak! Jag och Laura skulle ner till en tunnelbanestation och jag hade just hade stoppat ner kameran i ryggsäcken några minuter innan och hade den nu på ena axeln. Tar ner den för att jag hellre håller den i handen när det är mycket folk runtomkring. Då är hela ryggsäcken öppen!!! Blir rädd att någon har tagit någonting, men som tur var allting kvar! Det var bara så att dragkedjan hade gått sönder... som tur var hade ryggsäcken två stycken "löpare" (Alltså grejen du drar i när du ska stänga eller öppna ett blixtlås) så att jag kunde dra allt åt ett håll och sen var ryggsäcken stängd igen. Dock hände samma sak igen vid ett senare tillfälle, men då höll jag i alla fall ryggan framför mig. Tur i oturen, thank god.

Vi tog tåget hem så att vi var framme i Rochester vid kl 8. Väl hemma slösurfade jag mest sittandes i sängen och tittade på ett avsnitt av How I Met Your Mother innan jag lade mig. 
 
Så, det var min dag i London! 

Kommentarer
Postat av: Amanda W

LOOOONDOOOON! YOU WILL LOVE THAT CITY SOONER OR LATER YOUNG LADY. ;) Annars så får jag ta mig dit och visa hur underbar denna stad är! :D

Svar: Please do, om jag inte hinner inse det själv ;)
Matilda Åberg

2013-07-02 @ 02:02:53
Postat av: Monica Olofsson

en upplevelse att ha varit där o sett allt live iaf kan jag tänka mig :-)

2013-07-04 @ 20:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0