Lugn helg

Hejsan, hejsan! Hoppas ni har en bra helg!
 
Min egen helg har varit otroligt lugn. Pojkarna är nu båda hos sin pappa och då är det väldigt lugnt här hemma. Igår åkte J iväg på fest på kvällen och jag fick då huset för mig själv. Tog det rätt så lugnt. Lagade mat och pratade med mamma på Skype samtidigt. Sen efter att jag ätit var jag ut på en 30 minuters promenad. Gick upp till ett område jag och J hade åkt förbi med bilen för någon dag sen där det var väldigt fina byggnader mm. När jag kom tillbaka hem blev det en varm och skön dusch! Efter det knäppte jag igång en film och det blev Knight and Day. Såg den för något år sen, men mindes att den var bra så varför inte!
 
Idag klev jag upp strax efter 8. Eller jag satt med laptopen i sängen en stund, men sen gick jag ner för att göra mig lite frukost. J kom ner en stund efteråt och det blev lite prat om gårdagen osv. Jag känner mig faktiskt otroligt lyckligt lottad som har fått en sån himla bra värdmamma! Kunde verkligen inte ha fått någon bättre! Vi tänker och tycker väldigt lika på många plan och det känns riktigt bra :)
 
Jag har inte särskilt mycket inplanerat idag, förutom att jag ska iväg och fika med en annan au pair. Det är en norsk tjej som jag hunnit träffa några gånger på skolans lekplats då vi lämnat/hämtat barnen. Så det ska bli kul!
 
Ha det bra så länge!

PS. En annan grej som är typisk brittisk är att familjen får mjölk i såna där glasflaskor som man ställer utanför sin dörr! Jag ska knäppa kort och visa er någon dag, haha :) .DS

Kommentarer
Postat av: Monica Olofsson

Skönt att ni kommer så bra överens :) men hallå har de fortfarande mjölkflaskor??? trodde det bara var på film ;-) kram Monica.

Svar: Jaaaaa, coolt eller hur? :D Hihi! Kram
Matilda Åberg

2013-06-10 @ 18:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0