Strood

Dags att skriva ett nytt inlägg nu tycker jag!
 
Igår hände inte sådär jättemycket spännande. Tog det mest lugnt hela dagen. Innan jag hämtade upp H från skolan gick jag till biblioteket och skaffade mig ett lånekort. Har läst ut The Postcard Killers nu och tänkte det kunde vara kul att låna en bok på engelska. Nog för att familjen har böcker här hemma, men J tyckte ändå jag skulle kika på bibblan. Gick runt och kikade läääänge innan jag till slut tog en bok som lät någolunda okej. Ska kanske fråga om de kan fixa någon bra bok åt mig nästa gång :)

Jag försökte fundera ut något kul jag kunde hitta på idag när jag åt frukost och J gav som förslag att jag kunde gå till Strood. Det är en av de städerna som tillhör Medway tillsammans med t ex Rochester. Så efter att jag lämnat av H gick jag vidare bort mot bron som leder över till Strood. Jag stannade dock en stund och tog en del bilder på slottet, katedralen mm. Jag gick över bron och vandrade runt stan ett tag. Det fanns väl inte så himla mycket intressant där, men jag gick in och kikade på en sko-rea t ex. När jag gick tillbaka in till Rochester stannade jag vid ett fik, Fagan's. Tog en Coca-Cola och en bit chokladtårta. Riktigt mumsigt! Efter det gick jag tillbaka hem där jag sitter nu! Idag kanske det blir en riktigt kort jobbdag för mig, då J eventuellt slutar vid lunch och hämtar barnen själv. Sen får vi se vad som händer!

Här kommer en liten bildbomd med några av de bilder jag fotade idag!
 
Hmmm... jag kanske ska äta något till lunch också!
Jag får springa ner och hitta på något bra :)

PS. Uppdaterade min header idag med nya bilder! Gör nog det eftersom då jag fotat mer och mer :) .DS

Kommentarer
Postat av: Amanda W

Vackra bilder!!

2013-06-17 @ 00:22:19
Postat av: Monica Olofsson

fina bilder MEN du menar väl inte att du var på skorea utan att köpa nåt??? måste jag komma över??? ha ha ;-)

Svar: Ja, men det var ju inte precis Deichmann-rea, Monica ;) snarare typ 10% på ett par skor som kostat 700kr och uppåt... då duger det ju inte ;)
Matilda Åberg

2013-06-18 @ 18:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0