Första inlägget

Hejsan!
 
Om 2 veckor börjar mitt livs resa. Då kommer jag sätta mig på ett plan till London och sen börjar äventyret! Jag kommer att bo hos en familj som består av mamman J och två pojkar, T & H. Just nu skriver jag inte ut fulla namnen utifall inte min värdfamilj vill det, men vi får se hur det blir framöver! Familjen består alltså av en ensamstående mamma och två pojkar som är 7 & 10 år. T är 10 och H är 7. T kommer fylla 11 bara några dagar efter att jag kommit dit. Det känns i alla fall som att åldrarna på barnen kommer passa mig väldigt bra! Jag ville inte behöva ta hand om allt för små barn under min tid som au pair. Jag kom på för någon dag sen dock att med yngre barn kanske det är lättare att hitta på grejer så som t ex gå och leka i parken, men pojkarna får helt enkelt säga till mig vad de vill hitta på :)
 
Jag kommer ju ha väldigt mycket tid för mig själv då barnen går i skolan om dagarna. Mina dagar kommer väl se ut ungefär som så:
Mellan 07:45 till 08:45 ska jag hjälpa till med att ta barnen till skolan. Barnen är väldigt självständiga så jag behöver inte hjälpa dem så mycket med frukosten t ex.
 
Sen har jag ledig tid fram tills barnen slutar skolan, vilket brukar vara runt 15:00 (inte fått exakt tid än) och då ska jag ge barnen något enkelt att äta, hjälpa till med läxor och leka.
 
Vid kl 18:30 kommer J hem och då har jag ledig tid igen.
På fredagar slutar J tidigare och då hämtar hon gärna barnen själv så då har jag mer ledig tid.
Ca 1 kväll i veckan sitter jag barnvakt.
 
Helger är också lediga dagar för mig, men om J behöver barnvakt frågar hon innan.
 
I övrigt så ska jag hjälpa till i huset med att organisera barnens läxor, kläder och uppmana dem att hålla det snyggt och prydligt. De har en städerska, så någon större städning kommer jag inte behöva ägna mig åt utan mest hålla lite kolla på mina och barnens saker.
 
Staden jag kommer befinna mig i heter alltså Rochester. Jag vet inte så mycket om det stället än så länge, men det blir lite roligare att utforska det på plats! Det verkar finns en del gamla fina byggnader och så i alla fall t ex.
 
Kan också tillägga att i mitten på Juli redan så ska jag få åka med familjen på semester till Frankrike! Spännande!
 
Nu avslutar jag skrivandet för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!
Jag är jättesugen på att bli au pair i storbrittanien, och jag undrar vilket företag du fick plats igenom, eller hur du fick en värdfamilj, letar för fullt, men jag hittar inget pålitligt. Hade varit jättesnällt om du ville svara! :)

Svar: Hej Emma! :) Jag gick inte via en förmedling, utan sökte en familj själv via denna hemsida: https://www.aupair-world.net/ . Där skapar du din egna profil och kan skriva med fler familjer samtidigt :) Lycka till!
Matilda Åberg

2014-07-30 @ 20:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0