Mer och mer aktiv = Ett gladare jag :)

I söndags umgicks jag först med Marie Louise och Katrine under dagen. Jag kände för att gå ut på en promenad och fick med mig dem! Vi gick in till Chatham för att jag hade några saker jag ville leta efter. Hittade en sak åtminstone vilket var en tunn jacka att ha för mina promenader, springturer och träning. Jackan blev invigd redan på kvällen då jag var ute och provade lite intervaller. Rask promenad och joggande i vartannat. Det gick väldigt bra faktiskt! 
Foto innan jag gick ut och testade nya jackan! Notera mitt fina mobilskal som numera pryder min mina iPhone!
 
Måndagen var mest lugn, men igår hände lite mer! Efter att jag lämnat av yngsta pojken vid skolan mötte jag upp Marie Louise och vi tog en liten joggingtur! Vi skulle båda ner och träna och hon hade nämnt att hon tänkte ut och jogga innan så jag hängde på. Det gick väldigt bra faktiskt! Blir mer och mer stolt över mig själv för vad jag faktiskt gör numera! Såhär aktiv har jag inte varit på lääääääänge! Träningen var faktiskt ganska tuff, men jag tog mig igenom den i alla fall. Idag har jag haft världens träningsvärk.. Då känner man att man har jobbat åtminstone :)
 
Ja, men i måndags bokade jag ju faktiskt min flygbiljett hem!!! Känns faktiskt väldigt skönt att ha ett slutdatum på denna resa! Såklart känns det ju också lite trist att behöva lämna vännerna framförallt, men danskorna kommer ju kunna hälsa på ganska lätt i alla fall :)
Så framförallt känns det faktiskt skönt! Det finns mycket jag saknar hemma som det ska bli skönt att få ha igen. Bara maten har ju varit så himla trist här.. Jag vill ha makaroner och köttbullar, ris och korvstroganoff, ja vanlig svensk husmanskost! Sen en härlig knäckebrödsmacka med kaviar på och dricka ett glas O'boy till... Mmmmm! Ja, gott folk... Jag kommer väl gå upp i vikt snabbt igen när jag kommer hem.. Fast förhoppningsvis gör jag ju inte det utan fortsätter vara väldigt aktiv åtminstone! ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du får ta med dig engelska recept hem :)

Svar: Hmmm... Får väl se om det finns nåt jag skulle kunna tänka mig laga när jag kommer hem :P Toad in the hole är okej!
Matilda Åberg

2014-03-20 @ 06:44:58
Postat av: Moster Ella

Vad kul att du kommit igång att träna, du får se till att börja på Rehab när du kommer hem och så drar du med dig mamma också.
Vi får se om vi kan ses när vi är i London, vi flyger ju hem på fredagen vid fem och antar att vi kanske måste åka mot flyget vid tolv ett tiden. Det är kanske för svårt för oss att åka till dig?

Svar: Jaa, tycker det är kul jag med :) Ja, jag hade tänkt skriva in mig på nåt gym när jag kommer hem. Mamma verkar inte så taggad på det, men jag ska försöka!Det tar ju ca 45 minuter - 1 timme att åka tåg från London hit till Rochester, så jag kan ju åka in till London istället. Jag kan åka rätt tidigt om jag behöver, så det är ingen fara för mig :)
Matilda Åberg

2014-03-21 @ 06:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0