Vårkänslor!

Nu har jag inte skrivit på jättelänge så nu är det dags för en uppdatering! Det känns inte som att jag har så mycket att skriva om ändå, men gör ett inlägg i alla fall.
 
Finalen i Melodifestivalen var ju i lördags! Jag ville helst att Ace Wilder eller Alcazar skulle vinna faktiskt, men helt okej final ändå! Umgicks lite med Sara under dagen och åt Nando's för första gången vilket var väldigt gott!
 
Jag tog det mest lugnt resten av helgen och hade huset för mig själv. J är borta på kurs i ungefär en vecka och pojkarna var hos sin pappa under helgen. Nu hjälper J's mamma till lite under veckan så jag inte har pojkarna exakt hela tiden. 
 
Det har varit väldigt fint väder här på sistone och man får ju hoppas det håller i sig så mycket som möjligt! Här är en bild från min och Marie Louise's promenad idag!
 
Vädret får ju mig verkligen att längta hem till Sverige och sommaren! Längtar efter grillning, bad, glass, bilåkning, varma sommarkvällar.... Ja, mycket :)
 
Det är väl i princip bestämt nu i alla fall att jag ska åka hem i mitten på Maj, vilket känns väldigt bra! Då är det ca 11,5 månad sen jag kom hit och just nu känner jag mig väldigt nöjd med det. Jag känner mig ganska klar med hela Au Pair-grejjen och åker gärna hem till Sverige igen. Jag gillar Storbritannien, Rochester osv, men just att vara här och jobba som Au Pair är inget jag kan tänka mig göra längre än såhär! 
 
Just nu planerar jag och en tjejkompis en road trip vi vill göra i sommar genom vissa delar av Sverige! Ingen av oss har varit i Skåne t ex, så dit ska vi i alla fall fara! Jag är riktigt taggad och vi har redan planerat in några saker vi vill göra! Jag ska dessutom plugga mer på körkortet så att jag förhoppningsvis kan ta det innan vi far iväg!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka härligt gula narcisser, påskliljor eller vad det nu är.
Här i Bollnäs har solen lyst nästan lika vackert idag. Önskar att vi satt på vår hemliga strand igen och spelade plump i timmar.

Svar: Ja, åh så mysigt!! Vi får väl göra det i sommar åtminstone!! :) KRAM
Matilda Åberg

2014-03-10 @ 16:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0