Barnvaktskväll

Sådärja! Då har ännu en dag flygit förbi. Jag sitter nu i vanlig ordning i sängen med datorn i knät en sväng innan läggdags. 
 
Fick sovmorgon i morse vilket var riktigt skönt! Klev upp ca 1,5 timme senare än vanligt. Under själva dagen har jag bland annat bakat. Denna gång fick det bli kolakakor och de blev riktigt goda! Familjen gillade dem också, speciellt J! 4-5 kakor rök direkt ;)

På kvällen åkte J iväg för att segla med några vänner och jag var hemma med pojkarna. H skulle i vanlig ordning iväg på en aktivitet som han brukar på onsdagskvällar, så blev ändå väldigt lugnt då T sköter sig på egen hand för det mesta. Gjorde iordning mat till dem och sen åt jag själv efter att H hade åkt. J hade gjort en curry. Receptet (av Nigella Lawson) hittar man nedan om någon skulle vara intresserad:
http://www.nigella.com/recipes/view/red-prawn-and-mango-curry-16

Efter att H kom hem spelade vi alla tre lite Wii. H blev lite sur för att jag vann över honom... men det gick snabbt över när han tyckte det var roligt att titta på när jag och T spelade ;)

Vid läggdags ville H att jag skulle läsa för honom, vilket J vanligtvis gör annars då och då. Det gick ganska bra i alla fall. Tur att det var en bok som var lättläst. 

Imorgon ska jag och J till banken och fixa ett konto till mig. Lite lättare ändå att betala med kort, då det annars blir mest blir mynt i växel här. 

Om 2,5 vecka åker vi till Frankrike! Jag tror jag nämnde det i mitt allra första inlägg, men jag ska i alla fall få följa med min värdfamilj på semester till Frankrike! Vi blir där i ca 2 veckor. Ska bli jätteroligt att besöka ännu ett till land som är nytt för mig :) De har dock inget Internet där, så vi får se hur ofta jag kan uppdatera mig därifrån. Eventuellt om man åker in mer åt stan eller något där de kanske kan ha ett Internet café. J har i alla fall berättat att det är hur vackert som helst där i området, så det blir nog väldigt många bilder tagna där!

Nepp, nu ska jag ge mig för denna gången!

Kommentarer
Postat av: Amanda W

Du har verkligen hamnat i en alldeles underbar familj! Tänk att få åka till Frankrike också. Hoppas Frankrike blir lovely!!
Sjukt glad för din skull!!!!

Svar: Hihih, jaa jag har tur :D
Matilda Åberg

2013-07-02 @ 02:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0