T's födelsedag!

Igår morse gick jag och J för att lämna av H vid skolan. Sen gick jag hem själv då J skulle på möte. Första gången jag skulle låsa upp och grejja med dörren själv. Jag börjar lära mig!
 
När J kom hem från mötet åkte vi till J's svägersta en kort sväng och iväg till ett stort supermarket som heter Morrisons. Där köpte vi lite mat och så inför eftermiddagens kalas. Efter det for vi hem igen för lite lunch och sen gick vi till barnens skola för att kolla på Sport's day. Det är en dag då barnen har tävlingar och så.

Framåt eftermiddagen var det då dags för T's födelsedagskalas! Barnens pappa, några av familjens vänner och J's föräldrar kom. Fick träffa J's mamma för första gången då. Hennes pappa hade jag ju träffat i tisdags eftermiddag en kort sväng. T blev i alla fall glad för min present, så det blev ju lyckat :) Även jag fick en present, av J's föräldrar i form av ett litet bad/duschkit. 

Senare på kvällen då gästerna hade åkt hem kom jag ihåg att jag hade en present även till J, vilket var ett par Snö of Sweden örhängen som hon verkligen uppskattade! Hade även en present till hela familjen vilket var en bok om Sverige. Tidigare på dagen fick de även Sverigeservetter av mig! De får lära sig om Sverige och jag om Storbritannien! De kör ju faktiskt redan en Volvo ;)
 
J gjorde varm choklad och vi satte oss för att titta lite på Skyfall. Alla hade redan sett den, men den är ju bra så gör inget att se den fler gånger! Vi såg ungefär halva filmen innan vi gav upp och det blev läggdags!
 
Idag har det inte hänt så mycket än. Ätit frukost som bestod av mjölk med flingor och sen lite äggröra, bacon och korv! Nu sitter jag med en kopp te och skriver här! J ska iväg på en fest ikväll och barnen ska vara hos deras pappa, så jag blir själv hemma. Får hitta på vad jag vill, men jag blir nog bara här hemma då jag inte hittat så många andra au pairer i området än. Hittat en svensk tjej via en grupp på Facebook men hon har sin familj på besök nu, men vi kanske skulle hitta på något nästa vecka. Så vi får väl se vad som händer :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som att u har det bra ;) Lika chockad än att du dricker te :p

Svar: Haha, jag med ska du veta ;) /Matilda
Matilda Åberg

2013-06-08 @ 12:45:17
Postat av: Monica Olofsson

kul att du har det bra :) och jag ser redan fram emot att du ska komma hem o dricka te med mig ;-) kram Monica.

Svar: Eller hur! Nu behöver inte folk bli fundersamma när jag kommer på besök eftersom jag varken drack te eller kaffe innan! Försöker fortfarande vänja mig vid te, men det går väl snart ;D // Matilda
Matilda Åberg

2013-06-08 @ 16:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0