Halloween & Portsmouth

Nu är det en förkyld Matilda som skriver... Jag har känt mig lite smårosslig i halsen några dagar, men hoppades det inte skulle gå över till förkylning men såklart så blev det så.
 
I tisdags så gick jag med Katrine över till Strood. På vägen tillbaka hängde hon med hem till mig och bakade piroger! Inte så mycket mer som hände den dagen.
 
På onsdagen åkte jag, J och pojkarna till Bluewater. Jag köpte en liten tiara till min utklädnad (som skulle visa sig vara i otroligt sämre kvalité än vad priset fick en att tro). Vi hade i alla fall en väldigt trevlig lunch på ett ställe som heter Byron. Jag åt en kycklingburgare som var otroligt god! Efter att vi kommit hem igen gick jag och pojkarna iväg till en fotbollsplan och spelade lite med Marie Louise och pojkarna hon tar hand om. Jag gjorde 5 av 6 mål från vårt lag! ;) 
 
Sen på torsdagen pysslade jag med saker till min halloweenutklädnad bland annat. På eftermiddagen gick jag över till Marie Louise där Katrine också var och vi fixade oss iordning tillsammans inför kvällen. Vi åt lite pizza till middag innan vi fortsatte fixa oss iordning. Här är en bild jag tog när jag var färdig:
 
 
Jag var alltså en död "Prom Queen". Själva bandet som det står "Prom Queen" på gjorde jag själv och det blev ganska coolt faktiskt :)
 
I alla fall så hade vi det jätteroligt hemma hos Marie Louise. Nerea kom en stund innan vi skulle gå ner till huvudgatan. Det var väl inte riktigt lika skoj där nere, men helt okej. Var väl som vanligt att man dansade, träffade folk osv. Träffade en kille jag träffat förut och vi pratade en del. Jag och Nerea gick med honom ut till rökrutan. Hade hur trevligt som helst och helt plötsligt märker jag att min handväska är borta. Kollar omkring mig och ser sen att den ligger på marken några meter bort. Skyndar mig och tar den, men ser när jag öppnar den att min plånbok är borta. Som tur var hade jag inga kontanter i den och jag spärrade mina bankkort så snabbt jag kunde. Vi får se om klubben vi var på fick den inlämnad eller så ligger den väl i någon papperskorg någonstans... Det mesta kan jag få nytt av i alla fall. Så kvällen slutade väl inte direkt så himla bra, men jag försöker vara positiv! 
 
Igår så åkte jag med min värdfamilj + J's mamma ner till Portsmouth. Kul att få se en annan del av Storbritannien! Här är lite bilder från dagen:
 

The Royal Marines Museum
The Portsmouth Naval Memorial & Spinnaker Tower

Vi kom hem lite senare än planerat då det var väldigt mycket trafik. Det blev en lugn kväll framför datorn för mig!
 
Imorse vaknade jag förkyld alltså... Inte skoj! Vi får se hur det blir ikväll på familjens Halloweenfest om jag närvarar eller inte. Inte så bra om jag smittar ner alla andra heller kanske!
 
Nu ska jag fortsätta dricka te och hoppas ni har en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0