Hur många förkylningar kan man ha på rad egentligen???

Kände att jag måste skriva ett inlägg då jag inte gjort ett på över en vecka nu... men jag har precis gått och blivit förkyld igen så har inte haft lust med mycket alls! Inatt kunde jag knappt sova och istället för att det känns bättre mitt på dagen som det brukar under förkylningar så blir det just nu bara värre och värre... Värker i näsan upp till skallen... 
 
Vad har då hänt sen sist?... Jo, i tisdags bakade jag kolakakor t ex! Riktigt goda! Så synd bara att de tar slut snabbt ;) Samma dag bröt Katrine nyckelbenet under ett träningspass... Aj, aj... Så dagen efter gick jag och Marie Louise och köpte ett "krya på dig"-kort. Vi köpte också en skylt Katrine hade tittat på ett tag, istället för att köpa t ex choklad eller så! Skylten handlade dock om choklad så det jämnade väl kanske ut sig!
 
I torsdags gick jag och Marie Louise till Chatham för att julhandla lite! Hittade mycket skoj! Halva resväskan blir väl julklappar när jag åker hem över jul! Nä, så illa är det nog inte :) I alla fall så regnade det när vi skulle börja gå hemåt och påsarna man får på Primark t ex är papperspåsar... så det dröjde ju inte länge innan de var hade sugit i sig ganska mycket vatten. När vi närmade oss Rochester så bestämde vi oss för att ta en taxi hem och gick över vägen till tågstationen där det brukar stå några. Precis när vi kommit över vägen så går min påse sönder. Som tur var hamnade inte alla saker på backen, utan de låg kvar i det som nu bara var en pappersbit. Även tur var det att vi hade lite andra påsar från andra affärer jag kunde stoppa i mina saker i. Marie Louise stoppade en taxi precis när jag var klar med att få i mina saker i de andra påsarna. Vi sprang över vägen till taxin och precis när vi hoppade in i den så går hennes papperspåse också sönder. Vi var ändå positiva och kunde mest skratta över händelsen! 
På kvällen kände jag att jag var påväg att bli förkyld igen och jomenvisst... det blev jag ju! Varit bra från den förra förkylningen i kanske högst två dagar och nu är en ny här igen... Hade en bra kväll ändå då jag pratade med kompisar från Sverige på Skype och spelade spel med dem samtidigt! 
 
Fredagen var först en vanlig jobbdag och sen på kvällen fick jag huset för mig själv och hade det resten av helgen också. Marie Louise kom över och vi spelade lite kort! 
 
Sen kom lördagen som var fullspäckad med skoj! Det var nämligen så att jag och Marie Louise hade anmält oss till något som heter Santa Fun Run som anordnades för 5:e året i rad i Rochester. Det går ut på att man betalar för att vara med och sen får man en tomtedräkt som du ska ha på dig under själva loppet. Alla tomtar samlades nedanför slottet i Rochester för lite underhållning och uppvärmning. Sen gick alla tomtar i en parad längs huvudgatan till startlinjen. Själva loppet är ungefär 1,6 km långt, så inte direkt farligt. Vid starten så var de som tävlingssprang längst fram och sen alla andra. Jag och Marie Louise var väldigt långt fram ändå vilket var skoj! När starten gick så började vi jogga och jag tänkte "Ja, vi springer lite lätt en stund och sen kommer vi ju gå resten". För det hade jag tänkt redan långt innan loppet att vi inte skulle springa hela vägen, ooooh nej. Men vet ni vad! Jag sprang genom hela loppet! Till och med hela uppförsbacken som var i slutet! Snacka om att jag var stolt över mig själv! Nu kanske ni tycker "1,6 km, vad är det?", men jag har inte direkt sprungit så himla mycket senaste åren, så att jag sprang den sträckan utan att knappt bli anfådd eller utmattad, det är en stor bedrift för mig! Så himla skönt att ha Marie Louise bredvid sig också! Hade hon inte joggat bredvid mig hela vägen så hade jag kanske typ gett upp eller slutat springa efter ett tag! Så TACK Marie Louise :) 
 
Här är lite bilder från dagen:
Medaljen man fick efter loppet!
 
Sen fick alla som deltog i loppet äta gratis buffé. Den bestod väl mest av friterade saker så som räkor och vårrullar. Sen också bröd, små mackor och annat typiskt brittiskt. En väldigt "beige" buffé. Jag hade dock knappt något lukt- eller smaksinne... 
På kvällen så gjorde jag och Marie Louise hemmagjord pizza med kyckling och chili! Kikade på en film på tv:n och spånade om att åka in till London i december för att t ex åka skridskor och julhandla lite. 
 
Igår var jag mest hemma. Katrine kom över en sväng mitt på dagen och vi spelade lite kort. Pratade med några av kompisarna på Skype på kvällen igen och spelade spel. 
När jag skulle sova gick det verkligen inte att somna... Verkligen trött på förkylningar nu!!! Täppt i näsan, ont i näsroten, öronen, sidorna av halsen, huvudet... Inte kul nu! Men, men... Jag ska försöka krya på mig så gott jag kan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0