❅ Min jul i Sverige ❅

Då tänkte jag skriva lite om hur min jul i Sverige var! 
 
18 december ~ När jag hade landat på Arlanda fick jag min väska snabbt och sen var det bara att vänta på tåget upp till Gävle. Väl där hämtade Jessica upp mig och vi fick ha lite härligt girl-talk! Senare på kvällen lade jag mig ganska tidigt då jag hade klivit upp vid halv 3 på morgonen.
 
19 december ~ Fick träffa Mamma på morgonen (hon hade jobbat eftermiddag, så hade inte träffat henne dagen innan) !! Åt lunch på Alfta Quren med mina ena moster. Till middag stekte jag älgbiff och gjorde klyftpotatis samt vitlökssmör. Kollade även ikapp på julkalendern då jag hade missat en massa avsnitt i och med att datorn var pajj.
 
20 december ~ Jag och Mamma åkte till Bollnäs där det blev fika och kikandes efter kläder till henne. Vi åkte på Håkans Radio för att titta på en telefon till mig som Mamma ville ge mig i julklapp. Jag kunde inte bestämma mig för om jag ville ha en iPhone eller inte.. Efter att ha åkt på lite andra ställen åkte vi tillbaka och köpte den iPhone 5 som de hade. Det fick bli en vit, även fast jag egentligen inte ville ha det... Fast nu är jag glad jag har en vit :) Dock så fick vi åka tillbaka till butiken senare igen då jag behövde klippa mina simkort för att kunna använda telefonen. Åt på Peal Palace där jag provade något nytt för mig som var jättegott! Väl hemma passade inte något av simkorten i adaptrarna vi köpt...
 
21 december ~ Kikade på julkalendern med Mamma på morgonen och sen åkte vi till Bollnäs för att fixa med simkorten. Vi åt lunch i form av pizza som var väldigt gott! Jag åt en med kyckling, lök, vitlök, paprika och tacosås.
 
 22 december ~ Idag blev det lite städandes i huset. Vi var också och hämtade en gran som fick stå ute i den nya farstun. Lite senare var vi och hälsade på brorsan och hans flickvän. Till middag blev det plankstek!
 
23 december ~ Idag hälsade jag på farmor och efter det hälsade jag på Pappa och hans fru. Sen hämtades jag upp av en kompis och for vidare mot Edsbyn. Där spenderades kvällen med närmsta vännerna och Bingolottos Uppesittarkväll. 
 
24 december ~ Såg sista avsnittet av julkalendern. Vid klockan två åkte vi till min äldsta moster för att fira julafton. Självklart så blev det först Kalle Anka vid klockan tre. Kvällen var väldigt mysig med god mat och trevligt sällskap! Vi hann även spela lite biljard innan vi åkte hem. När vi kom hem på kvällen trodde jag först att vår jämthundstik hade legat i min säng, men det var en av katterna som hade gjort det. Hon hade rivit sönder en pappersbit som inte var så viktig, men sen hade hon även bitit sönder min mobilladdare till min nya iPhone på två ställen..
 
25 december ~ Idag var vi hem till min andra moster på kalkonmiddag. Riktigt gott och trevligt även idag! 
 
26 december ~ Skaffade en ny laddare idag! På eftermiddagen åt vi middag med brorsan och hans flickvän på Spicy Cow! MUMS!
 
27 december ~ Idag åkte jag till Gävle för att hälsa på Monica! Först var jag på stan själv ett tag medan jag väntade på att hon skulle sluta jobbet. När hon slutat möttes vi upp och sedan åkte vi hem till henne. Lite chips, dip och sangria fick det bli som uppvärmning! Senare åkte vi in till stan för att äta på Church Street. Där var det knökfullt, så vi fick vänta i totalt 1 timme innan vi fick bord. Maten var jättegod, men då var vi så hungriga slängde man ju nästan i sig den! Efter middagen gick vi till Heartbreak Hotel. Det var lite dött där först, men efter ett tag kom det lite mer folk. I det stora hela var det en väldigt lyckad kväll!
 
28 december ~ Efter en frukost bestående av pizza (Ja, jag vet... men efter en sån partykväll var det jättegott med pizza till frukost) så åkte jag tillbaks hemåt. Stannade i Bollnäs där Mamma hämtade mig med bilen och så fortsatte vi hem till min syster där vi hälsade på en sväng. 
 
29 december ~ Idag var det dags att åka tillbaka till Storbritannien igen! Efter packandes hit och dit hela dagen så blev det en god älgbiffsmiddag innan vi for iväg mot Arlanda. Flyget och allt gick bra, lite blåsigt när vi skulle landa bara. Var hemma i huset ca tio över 2 på natten brittisk tid. 
 
Det var en liten uppdatering över hur min jul var! Gör ett kort inlägg strax igen om hur dagarna tillbaka i Storbritannien har varit hittills :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var så kul att ha dig hemma över jul. Hoppas du fick ut något positivt av det. Om inte annat så en massa god mat.

Svar: Jaa, det är klart jag fick det! Längtar redan hem igen! Kram <3
Matilda Åberg

2014-01-06 @ 13:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0