Sista helgen...

... innan 10 dagar i Sverige :D
 
Helgen har varit väldigt lugn! På fredagen pysslade jag mest och sen så kom Marie Louise över på kvällen. Hon behövde inte sitta barnvakt, men det fick jag göra istället. Blev typ bara 10 minuter dock, för sen gick barnen och la sig. Vi pratade och kika lite på film som gick på tv:n. På lördagen mötte jag upp Marie Louise och vi gick för att fixa hennes tågkort. Efter det var gjort gick vi efter Rochesters huvudgata ett tag. Sen bestämde vi oss för att äta lunch på Pizza Express! YUMMY! Vi hade planerat sen innan att vi skulle möta upp en annan dansk tjej som just kommit hit som au pair, så vi väntade tills hon kunde ses och sen gick vi och mötte upp henne. Vi gick till Rochester Coffee Co, så det blev min andra chai på två dagar! Fredagens chai var dock godare (smakade mycket mer vanilj av den) !  Vi satt och pratade ett bra tag. Katrine (den nya danska tjejen) hade pratat med fler au pairer som också ville mötas upp, så vi väntade nu på att de skulle dyka upp vilket de gjorde. Jag tror det var 6 st tjejer som alla var från Tjeckien. Nån hade varit här i 2 år medan en annan bara 1 vecka. De ville gå till en pub, som visade sig vara Wetherspoons och vi hängde på. De drack öl och cider men vi tre kände inte för det sådär mitt på dagen. Tjejerna verkade snälla, men problemet var väl bara att alla dessa tjejer i princip bara ville prata med varandra och inte prata engelska... Varför är man då här? Jag är i alla fall glad att jag inte bara umgås med en stor grupp svenska tjejer och inte pratar någon engelska! Yay me!
 
På söndagen hade jag, Marie Louise och Nerea planerat att träffas, men de fick andra planer så jag var bara hemma! J skjutsade pojkarna och deras pappa till flygplatsen, så sen var det bara hon och jag hemma här. Jag pysslade mest hela dagen istället och gjorde klart albumet!! J blev helt paff och tyckte om albumet hur mycket som helst! Snacka om att en Matilda blir glad när någon gillar det jag gör :)
 
Idag hängde jag på J in till London och fick se var hon jobbade t ex. Sen gick jag iväg lite själv och det blev mycket fotande av bland annat Tower Bridge för att det var nära hennes jobb. Fick sms av J efter ett tag att hon behövde åka iväg på ett möte så vi skulle inte kunna träffas för lunch eller åka hem tillsammans. Jag gick runt ett tag själv, men då jag inte köpt ett "One Day Travel Card" och inte orkade gå runt så mycket mer åkte jag hem istället. Har man ett sånt "One Day Travel Card" betalar man resan till/från London och sen kan man åka med tunnelbanan och bussar i London också. 
 
Nu är jag hemma och funderar på vad jag ska ta för väskor med till Sverige.. Det måste nog bli 2 väskor ändå. Handbagade + en liten väska. Jag tror inte jag får plats med så mycket annars. Annars får det bli shopping dagen efter jag kommer hem! Jag får fundera lite mer, men annars är det inte så noga :)
Senare ska jag eventuellt möta upp Katrine, då hon var ledig idag. Annars ska jag troligen träffa Marie Louise och Nerea ikväll då det är sista dagen innan jag åker till Sverige :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0