Min senaste vecka!

Nu har jag inte skrivit ett inlägg på 9 dagar... Fy skäms på riktigt! Jag tror nog att jag får försöka göra så att jag skriver inlägg åtminstone en gång i veckan, men helst oftare än så! Det beror ju lite på om det är något som har hänt eller inte! 
 
Förra helgen var ganska lugn. Jag umgicks med Sara på lördagen och på söndagen var jag bara hemma och slappade! Min måndag var också ganska så slapp. Var bara hemma medan barnen var i skolan. I tisdags gick jag på en promenad med Marie Louise efter att lämnat barnen på skolan. 
 
Bild från promenaden

På onsdagen gick jag över till Strood och handlade till middagen jag lagade till mig och J på torsdagskvällen. Jag lagade potatisgratäng, kött, vitlökssås, vitlökssmör och så en sallad till det. Riktigt gott! Ni anar inte vad jag saknar kött! Här i Storbritannien är det ju mer korv som gäller t ex.. Så därför jag fick fixa en middag själv :)
Bakade även denna dag och då blev det kanelbullar och piroger! Riktigt lyckade och efterlängtade båda två!
 
På fredagen hände inte så mycket på dagen. På kvällen satt jag barnvakt. Marie Louise kom över en sväng på kvällen och vi tittade lite på film. 
 
Igår gick jag ut på kvällen med Katrine. Skulle säga att det blev en ganska lyckad kväll! 
 
Idag slappade jag halva dagen och sen på eftermiddagen så mötte jag upp sex andra au pair tjejer och tog en fika tillsammans. Det var ifrån början bara jag, Sara och en ny svensk tjej som skulle ses, men det var fler som var fikasugna. Riktigt kul att träffa och umgås med alla samtidigt :) 
 
Nu ska jag strax sova! Imorgon är jag ledig och då ska nog jag, Katrine och Sara åka iväg till Maidstone! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Matilda! Kul att du gillar matlagning och bakning. Det gläder oftast fler än bara en själv och det är alltid roligt.
Du ska få ett recept på anka jag fick höra talas om på älgslakteriet. Ta en stor kastrull vatten, lägg i en stor sten. Lägg sedan i ankan. Koka tills stenen är mjuk. Klart! Kram, Mamma.

Svar: Hahahaha! Vilket toppenrecept du ;)Ja jag kanske ha fått matlagnings- och bakintresset av dig :) Tror nästan det! Kram
Matilda Åberg

2013-10-22 @ 08:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0