Hi London! Nice to see you again!

Jag börjar äntligen att bli frisk igen! Förkylningen går sakta men säkert bort :)
 
I fredags tog jag det mest lugnt. J slutade tidigare så jag slapp laga mat till barnen. På kvällen kom Marie Louise över och vi planerade lite vad vi skulle göra på lördagen i London. Det blev ganska lite planerande för vi kikade mest på roliga klipp och skrattade!! 
 
Igår så åkte vi iväg till London då! Katrine åkte med samma tåg in, men hon skulle som sagt möta upp några släktingar, så vi vinkade av varandra på stationen i London. 
 
Jag (med Katrine i bakgrunden) på Rochester's tågstation :)
 
Big Ben blev första stoppet :)
 
Jag & Big Ben :)
 
Jag framför London Eye :)
 
Vi gick sedan vidare mot Trafalgar Square, men stannade först till på ställe
där det var massa vakter och hästar!
 
En häst med en vakt på ryggen :)
 
Fler vakter med hästar
 
En buss
 
En blå tupp på Trafalgar Square
 
Trafalgar Square
 
Sen blev det ChinaTown, vilket inte alls var så märkvärdigt, men kul att se ändå!
 
ChinaTown
 
Efter Chinatown tog vi tunnelbanan in till Oxford street där vi först kikade lite snabbt inne på HM. Sen åt vi lunch på McDonalds. Inte det bästa stället precis, men billigt och lättillgängligt. Proppat med folk, men en som jobbade där hittade ändå någonstans åt oss att sitta där det redan satt en tjej. Vi sa väl typ hej och sen började vi äta. När tjejen var klar så reste hon sig upp och så sa hon "Ja, men ha en trevlig dag då tjejer" och vi svarade detsamma! Bara något jag tyckte var lite random skoj. Efter lunchen så fortsatte vi gå in i lite olika butiker osv. Vi var in i en souvenirbutik t ex där det jobbade kanske 6-8 killar (av utländskt påbrå). En av dem sa att jag var vacker och ville visa mig något fint. Han pekade in till ett rum som hade typ discobelysning osv, men jag kände bara "Nej, tack" och skyndade snabbt vidare med Marie Louise! Han bah "Jag ska ju inte kidnappa dig eller nåt", men ändå... hahaha :)
Det sista, men verkligen inte minsta stoppet var ju såklart PRIMARK! Det var faktiskt bara där jag shoppade något igår, men vad gör det! Bästa stället ju! Som förra gången jag var där var det proppat med folk och man fick köa länge till provhytterna, men det gjorde det. I kassan sen fick jag världens snällaste kassör. Hälsade glatt och var trevlig. Han frågade om jag ville ha galgarna mina kläder suttit på och sedan flera extra galgar. När jag mötte upp Marie Louise vid utgången så hade hon fått en kassör som var helt tvärtom. En riktigt "stoneface" kille som knappt vek ihop hennes kläder när han lade dem i påsen. Jag sa att jag hade fått massa galgar också och då gick hon och frågade en tjej vid kassan om hon kunde få några, vilket hon såklart fick! Så, då var alla glada igen :D
 
Sista stoppet för dagen blev Hyde Park
 
Lite mer av Hyde Park 
 
Sen var det hemresa! Båda två var riktigt trötta i benen, men nöjda och glada med dagen! Här är Marie Louise på tåget hem med ett av sina köp! Ett par Ior tofflor från Primark :)
 
Efter jag kom hem hände det inte så mycket mer. Åt en varm macka till middag och sen slappade jag vid datorn litegrann! Har inte hunnit med så mycket idag heller. Klev upp ca halv 8, ätit frukost, duschat och nu äre slapp :) Marie Louise kommer över senare och då ska jag hjälpa henne pyssla ihop ett litet minialbum!
 
Hoppas ni har haft en bra helg ni också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0